Programmatic előnyök a HVG portfólión

Egyre növekvő hirdetői igény mutatkozik arra, hogy a nemzetközi platformokon tapasztalthoz képest nagyobb olvasói figyelem mellett, de az ott megszokott eszközökkel és lehetőségekkel lehessen automatizáltan reklámozni megbízható szerkesztett tartalmak környezetében. A HVG közönség elérése is lehetséges programozott vásárlással. A banner kiszolgálás és private deal setup fejlesztéseknek köszönhetően idén új lendületet kapott ez a fajta display kereskedés.

Növekedés. A HVG értékesítési stratégiájával igyekszik olyan szolgáltatást nyújtani hirdető ügyfeleinek, ami lehetővé teszi, hogy a hagyományos display kampányok hatékonyan egészüljenek ki programozott vásárlással elérhető megoldásokkal. Egyre több ügyfelünk választja ezt a hirdetői oldalról is vezérelt megjelenési módot a HVG közönség elérésére. Az ilyen kampányok száma és a költések is duplázódtak az első három negyedévben. A hagyományos display szektorok (auto, telco, bank) növekedése mellett egyre több FMCG és tartós cikk hirdető kampányai futnak programmatic módon is.

Megoldások fejlesztése. A programozott private deal-ekben alkalmazható HVG display kínálat jelentősen bővült. A szokásos felületeken szélesebb zóna és méretválasztékon versenyeznek a PMP (private marketplace) licitek, de új zónákat is nyitottunk a programozott vásárlásnak. A szövegközi pozíciók, késleltetett betöltődésű (lazy load) zónák, roadblock és halfpage méretek a cikkoldalak új részein nyújtanak hatékony megjelenési lehetőségeket, összességében alacsony egyidejű hirdetésterhelés mellett. A partnereinkkel egyeztetett részletes deal felépítések és a rendszeres, közös kampányiértékelések segítenek a kínálatunk továbbfejlesztésében.

 

 Értékes közönség elérése minőségi tartalmakkal. A portfolió vezető terméke a hvg.hu a legnagyobb elérésű, letöltésszámait legstabilabban növelő nagy hírportálok közé tartozik. Közönségének jelentős része elsőszámú hírforrásként tekint rá. Erre utal, hogy kiemelt érdeklődést kiváltó események idején – ahogy idén tavasszal is – rendre az egyik legnagyobb mértékű forgalomnövekedést produkálja a híroldalak között. Népszerűségére utalhat az is, hogy olvasói közül több mint félmillióan követik tartalmait a legtöbb internetező által használt közösségi felületen is. Követőszámban a HVG nyáron előzte az egyik legnagyobb összelérésű versenytársát, de forgalomnövekedését idén már kevésbé befolyásolja ez, mint a közvetlen látogatások alakulása.

A HVG-t közvetlenül látogató, legértékesebb közönség fejlődése a legdinamikusabb. Tartalmainkon mért direkt látogatások aránya évek óta nő. Köszönhető mindez a hvg.hu megbízható minőségének, tudatosan bővített tartalmi kínálatának, fejlődő címlapszerkesztésének, a HVG360 fizetős tartalmak folyamatosan tesztelt bevezetésének.

 

 

A tartalmakat nagyobb figyelemmel böngésző lojális látogatók hirdetési szempontból is értékesebbek. Régi tapasztalat, hogy több oldalletöltést generálnak látogatásonként, stabilabban beazonosítható böngészőkből térnek vissza – ez segíti a kampányelérés és frekvencia kontrollt célzó hirdetői célokat is. Az közönség minősége – célcsoportja, viselkedése – a programmatic kampányok esetén is felértékelődik. Megfelelő elérés és közönség mellett pontosabban menedzselhető, hogy az adott böngészőben, adott pillanatban milyen hirdetői üzenetet kommunikáljunk.

Érdeklődési körök. A hvg.hu rovatait jól kiegészítik a portfolió további szerkesztett tartalmai, melyek környezetében a hirdetők egyre több kampányuk keresett célcsoportjait érik el hatékonyan. Az Eduline tartalmai népszerűek a továbbtanulást tervező fiatalok és tudatos szüleik, tanáraik körében. Az Adózóna szakértői tartalmai a pénzügyeiket tudatosan kezelők, kis- és középvállalkozók elérésében hatékonyak. Mindkét termék display felületei elérhetők programozott vásárlással is.

A fentiekben vázolt tényezők lehetővé teszik azt is, hogy a legkülönfélébb kampánycéloknak megfeleljünk. Az elérés, kiszolgálási volumen, méretválaszték, láthatóság mellett fontos tényező az egyedi célcsoportok beállításának lehetőség. URL és rovatok mentén már jelenleg is célozhatók különböző tematikák, hirdetői igényekre reagálva dolgozunk általános és csak a HVG-n elérhető, egyedi érdeklődési szegmensek fejlesztésén is.