Sportos nyár a hvg.hu-n

 A várakozásoknak megfelelően a sporthírek iránti keresletet és kínálatot idén is jelentősen megnövelte a nyár 2 legnagyobb sporteseménye, a labdarúgó Európa-bajnokság, valamint a pandémia miatt szintén egy év halasztás után megrendezett tokiói olimpia, s mindezt jól láthatóan visszaigazolják a sporttal foglalkozó médiumok forgalmi adatai is.

Míg a labdarúgó EB-t megelőző 10 hetes időszakban (2021/10-19. hét) heti 50-55 ezer egyedi látogató hetente átlagosan 90-95 ezer PV-t, addig az EB első 3 hetében átlagosan 233 ezer egyedi látogató hetente közel félmilliós oldalletöltést generált. Amikor pedig már javában zajlott az olimpia, akkor már hetente több mint 260 ezer RU-t és 5-600 ezres heti PV-t mért a Gemius.

A jelentős forgalom-növekedés mellett természetesen megnőtt a rovaton eltöltött idő (Average Time Spent) csakúgy, mint egy-egy látogatás átlagos hossza (time/visit). 2021 júniusában közel 6 perc volt az egy látogató által eltöltött idő, ami az áprilisban mért adat csaknem kétszerese volt, de egy-egy látogatás hossza is több mint harmadával megnövekedett a tavaszi hónapokhoz képest.

A foci EB 12. valamint az olimpia 7. napján több mint 100 ezer egyedi látogató olvasta a hvg.hu Sport rovatának cikkeit.

A kiemelt sportesemények kapcsán a hvg.hu-n lehetőség van olyan komplex témaszponzorációs megjelenésekre, amelyek segítségével a sport iránt érdeklődő olvasókat érhetik el hirdetőink az eseményekhez kapcsolódó üzenetükkel.

Így volt szponzorunk a labdarúgó Európa-bajnokság esetében a Volkswagen, a tokiói olimpia esetében a Samsung.

A szponzorok mindkét esemény kapcsán 1 hónapig kiemelt pozíciókban jelentek meg a hvg.hu desktop és mobil platformjain. Egyrészt a címlapon elhelyezett tematikus blokkban, amely a kiemelt híreket tartalmazta az eseményekről, másrészt a Sport rovatban, ahol szintén kiemelt helyen brandingelt cikkajánló dobozt kaptak az eseményekkel kapcsolatos hírek, továbbá a szponzor üzenete minden cikkben és az eseményre létrehozott egyedi aloldalon is megjelent.

A szponzorációs megjelenéseken az 1 hónapos időszak alatt több, mint 20 000 000 megjelenést (AV), és több, mint 20 000 átkattintást mértünk.